BDO - BAZA DANYCH O PRODUKTACH I OPAKOWANIACH ORAZ O GOSPODARCE ODPADAMI

To, czy właściciele salonów stylizacji paznokci powinni zarejestrować się w BDO, czy też nie, od dłuższego czasu budzi wiele wątpliwości i kontrowersji. W końcu stawką jest odpowiedzialność administracyjna sięgająca nawet 1 000 000 miliona złotych, a także odpowiedzialność karna.

 

 

Czy wiesz, że:
•    W przypadku wytwarzania niektórych odpadów masz obowiązek rejestracji w BDO?
•    Posiadacz odpadów nie musi być ich wytwórcą?
•    Istnieją wyjątki, dzięki którym nie trzeba rejestrować się w BDO i prowadzić ewidencji?
•    W szczególny sposób należy obchodzić się z odpadami medycznymi?
•    Odpady medyczne powinny być przechowywane w odpowiedniej temperaturze?
•    Właściciel nieruchomości ma obowiązek złożenia odpowiedniej deklaracji w związku z odpadami komunalnymi?
•    Niektóre zapisy w umowie najmu lokalu związane z odpadami są niezgodne z prawem?
•    Pewnej grupy odpadów nie trzeba ewidencjonować?
•    Masz określony termin na dokonanie zmian w rejestrze?
•    Istnieje konkretna procedura wykreślenia z rejestru?
•    Osoba zarejestrowana w BDO jest zobowiązania do prowadzenia odpowiedniej dokumentacji?
•    Są określone terminy, w których należy złożyć sprawozdanie?
•    Za brak wpisu do BDO pomimo takiego obowiązku grozi odpowiedzialność administracyjna do 1 000 000 zł oraz odpowiedzialność karna? 

Odpowiedz sobie szczerze na pytania:
•    Czy wiesz jakie rodzaje odpadów mogą występować w salonie stylizacji paznokci?
•    Czy orientujesz się, kto jest obligatoryjnie zobowiązany do prowadzenia ewidencji odpadów?
•    Czy posiadasz wystarczającą wiedzę, żeby ustalić kod odpadu?
•    Czy zdajesz sobie sprawę z tego, że odpowiadasz za odpady wytworzone przez swoich pracowników?
•    Czy wiesz, jakie są kody odpadów medycznych?
•    Czy orientujesz się, w jaki sposób należy gromadzić odpady medyczne?
•    Czy masz rozeznanie, które władze są odpowiedzialne za ustalenie wysokości opłat za wywóz odpadów komunalnych, ich częstotliwość oraz harmonogram?
•    Czy jesteś świadoma/świadomy, czym są w praktyce odpady medyczne?
•    Czy masz pojęcie, czym w praktyce jest BDO?
•    Czy potrafisz sama/sam złożyć i wypełnić wniosek o wpis do BDO?
•    Czy posiadasz wiedzę na temat tego, czy musisz uiścić opłatę rejestrową?
•    Czy masz pojęcie, jak posługiwać się numerem rejestrowym?
•    Czy posiadasz wiedzę na temat tego, jak prowadzić ewidencję odpadów?
•    Czy jesteś świadoma/świadomy, jak wygląda procedura tworzenia KPO?


Jeżeli chociaż jedna z odpowiedzi brzmiała „NIE”, to koniecznie musisz obejrzeć szkolenie „BDO”.

W tym szkoleniu omówimy podstawowe kwestie związane z obowiązkiem rejestracji w BDO oraz gromadzeniem i przechowywaniem odpadów, ich przekazywaniem, transportem, a także sprawozdawczością i odpowiedzialnością.

HARMONOGRAM SZKOLENIA:
•    Wstęp
•    Kto jest obowiązany do prowadzenia ewidencji?
•    Podstawowe pojęcia – posiadacz a wytwórca odpadów.
•    Wyjątki od obowiązku prowadzenia ewidencji odpadów przez przedsiębiorcę.
•    Rodzaje i ilości odpadów, dla których nie ma obowiązku prowadzenia ewidencji.
•    Katalog odpadów – czyli jak ustalić kod odpadu?
•    Jakie odpady mogą występować w salonie stylizacji paznokci?
•    Rodzaje odpadów.
•    Kody odpadów medycznych.
•    Sposób postępowania z odpadami medycznymi.
•    Odpady komunalne.
•    Co zrobić z odpadami komunalnymi?
•    Najem lokalu a opłata śmieciowa.
•    Jakich odpadów nie trzeba ewidencjonować?
•    Czy w ogóle jest BDO?
•    Moduły BDO.
•    Wpis do rejestru BDO.
•    Informacje zamieszczane w rejestrze.
•    Wniosek o wpis do BDO.
•    Zmiana wpisu w rejestrze.
•    Wykreślenie z rejestru.
•    Ewidencja odpadów.
•    Karta przekazania odpadów (KPO).
•    Uproszczona ewidencja odpadów.
•    Sprawozdawczość.
•    Odpowiedzialność karna.
•    Odpowiedzialność administracyjna.
•    Podsumowanie.

To szkolenie jest przeznaczone dla:
•    Osób, które zastanawiają się czy posiadają obowiązek rejestracji w BDO.
•    Osób, które chcą się zarejestrować w BDO, ale nie wiedzą w jaki sposób.
•    Osób, które nie orientują się w jaki sposób należy postępować z odpadami.
•    Osób, które nie posiadają wiedzy na temat praw i obowiązków związanych z najmem lokalu a wytwarzaniem odpadów komunalnych.
•    Osób, które chcą prowadzić biznes zgodnie z prawem i uniknąć kar finansowych i odpowiedzialności karnej.

Korzyści, które otrzymasz po wykupieniu szkolenia:
•    Dowiesz się jak zweryfikować, czy masz obowiązek rejestracji do BDO.
•    Otrzymasz praktyczną wiedzę w jaki sposób należy zarejestrować się w BDO.
•    Na podstawie przykładów z życia wziętych, zobrazujemy jakie odpady wytwarzasz w swoim salonie.
•    Zabezpieczysz swoje interesy jako przedsiębiorca, który zna swoje prawa i obowiązki.
•    Unikniesz odpowiedzialności administracyjnej oraz karnej.
•    Sprawnie przejdziesz przez poszczególne etapy tworzenia KPO oraz przekazania odpadów.
•    Unikniesz wizyt w różnych urzędach w celu uzyskania informacji.
•    Zamiast przejmować się aspektami prawnymi, będziesz mogła/mógł skupić się na zarabianiu pieniędzy, bez obaw o sankcje prawne.

Szkolenie prowadzi Katarzyna Rudlicka - oprócz posiadania tytułu magistra prawa oraz ukończenia studiów na kierunku zarządzanie i marketing w biznesie, jest także absolwentką szkoły kosmetycznej, dzięki czemu poznała branżę beauty od podszewki. Jest właścicielką Prawniczego Centrum Szkoleniowego Cognito, które świadczy kompleksową obsługę prawną zarówno dla przedsiębiorców, jak i konsumentów. Na co dzień współpracuje z gronem specjalistów - adwokatów oraz radców prawnych na terenie całej Polski, będących współtwórcami produktów prawnych dostępnych w ofercie. W praktyce zawodowej w sposób przystępny przedstawia trudne zagadnienia prawne prowadząc szkolenia, tworząc wzory dokumentów prawnych, udzielając porad czy też pisząc artykuły branżowe.


CZAS TRWANIA KURSU: 46'

Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 119,20 PLN.

Niniejsze materiały mają wyłącznie charakter informacyjny. Zawarte w nich informacje nie odnoszą się do konkretnego stanu faktycznego oraz nie mogą zostać uznane za świadczenie pomocy prawnej (w szczególności za poradę prawną, wykładnię prawa bądź konsultację prawną w jakiejkolwiek sprawie, czy też chęci jej wyrażenia). Przed podjęciem jakiejkolwiek decyzji lub działania należy skonsultować się z radcą prawnym, adwokatem bądź specjalistą w danej dziedzinie. Materiały zostały przygotowane przez Prawnicze Centrum Szkoleniowe Cognito. Stan prawny na dzień 02.01.2022r.
 

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb.

Akceptuję