BDO - BAZA DANYCH O PRODUKTACH I OPAKOWANIACH ORAZ O GOSPODARCE ODPADAMI
To, czy właściciele salonów stylizacji paznokci powinni zarejestrować się w BDO, czy też nie, od dłuższego czasu budzi wiele wątpliwości i kontrowersji. W końcu stawką jest odpowiedzialność administracyjna sięgająca nawet 1 000 000 miliona złotych, a także odpowiedzialność karna.
Czy wiesz, że:
• W przypadku wytwarzania niektórych odpadów masz obowiązek rejestracji w BDO?
• Posiadacz odpadów nie musi być ich wytwórcą?
• Istnieją wyjątki, dzięki którym nie trzeba rejestrować się w BDO i prowadzić ewidencji?
• W szczególny sposób należy obchodzić się z odpadami medycznymi?
• Odpady medyczne powinny być przechowywane w odpowiedniej temperaturze?
• Właściciel nieruchomości ma obowiązek złożenia odpowiedniej deklaracji w związku z odpadami komunalnymi?
• Niektóre zapisy w umowie najmu lokalu związane z odpadami są niezgodne z prawem?
• Pewnej grupy odpadów nie trzeba ewidencjonować?
• Masz określony termin na dokonanie zmian w rejestrze?
• Istnieje konkretna procedura wykreślenia z rejestru?
• Osoba zarejestrowana w BDO jest zobowiązania do prowadzenia odpowiedniej dokumentacji?
• Są określone terminy, w których należy złożyć sprawozdanie?
• Za brak wpisu do BDO pomimo takiego obowiązku grozi odpowiedzialność administracyjna do 1 000 000 zł oraz odpowiedzialność karna?
Odpowiedz sobie szczerze na pytania:
• Czy wiesz jakie rodzaje odpadów mogą występować w salonie stylizacji paznokci?
• Czy orientujesz się, kto jest obligatoryjnie zobowiązany do prowadzenia ewidencji odpadów?
• Czy posiadasz wystarczającą wiedzę, żeby ustalić kod odpadu?
• Czy zdajesz sobie sprawę z tego, że odpowiadasz za odpady wytworzone przez swoich pracowników?
• Czy wiesz, jakie są kody odpadów medycznych?
• Czy orientujesz się, w jaki sposób należy gromadzić odpady medyczne?
• Czy masz rozeznanie, które władze są odpowiedzialne za ustalenie wysokości opłat za wywóz odpadów komunalnych, ich częstotliwość oraz harmonogram?
• Czy jesteś świadoma/świadomy, czym są w praktyce odpady medyczne?
• Czy masz pojęcie, czym w praktyce jest BDO?
• Czy potrafisz sama/sam złożyć i wypełnić wniosek o wpis do BDO?
• Czy posiadasz wiedzę na temat tego, czy musisz uiścić opłatę rejestrową?
• Czy masz pojęcie, jak posługiwać się numerem rejestrowym?
• Czy posiadasz wiedzę na temat tego, jak prowadzić ewidencję odpadów?
• Czy jesteś świadoma/świadomy, jak wygląda procedura tworzenia KPO?
Jeżeli chociaż jedna z odpowiedzi brzmiała „NIE”, to koniecznie musisz obejrzeć szkolenie „BDO”.
W tym szkoleniu omówimy podstawowe kwestie związane z obowiązkiem rejestracji w BDO oraz gromadzeniem i przechowywaniem odpadów, ich przekazywaniem, transportem, a także sprawozdawczością i odpowiedzialnością.
HARMONOGRAM SZKOLENIA:
• Wstęp
• Kto jest obowiązany do prowadzenia ewidencji?
• Podstawowe pojęcia – posiadacz a wytwórca odpadów.
• Wyjątki od obowiązku prowadzenia ewidencji odpadów przez przedsiębiorcę.
• Rodzaje i ilości odpadów, dla których nie ma obowiązku prowadzenia ewidencji.
• Katalog odpadów – czyli jak ustalić kod odpadu?
• Jakie odpady mogą występować w salonie stylizacji paznokci?
• Rodzaje odpadów.
• Kody odpadów medycznych.
• Sposób postępowania z odpadami medycznymi.
• Odpady komunalne.
• Co zrobić z odpadami komunalnymi?
• Najem lokalu a opłata śmieciowa.
• Jakich odpadów nie trzeba ewidencjonować?
• Czy w ogóle jest BDO?
• Moduły BDO.
• Wpis do rejestru BDO.
• Informacje zamieszczane w rejestrze.
• Wniosek o wpis do BDO.
• Zmiana wpisu w rejestrze.
• Wykreślenie z rejestru.
• Ewidencja odpadów.
• Karta przekazania odpadów (KPO).
• Uproszczona ewidencja odpadów.
• Sprawozdawczość.
• Odpowiedzialność karna.
• Odpowiedzialność administracyjna.
• Podsumowanie.
To szkolenie jest przeznaczone dla:
• Osób, które zastanawiają się czy posiadają obowiązek rejestracji w BDO.
• Osób, które chcą się zarejestrować w BDO, ale nie wiedzą w jaki sposób.
• Osób, które nie orientują się w jaki sposób należy postępować z odpadami.
• Osób, które nie posiadają wiedzy na temat praw i obowiązków związanych z najmem lokalu a wytwarzaniem odpadów komunalnych.
• Osób, które chcą prowadzić biznes zgodnie z prawem i uniknąć kar finansowych i odpowiedzialności karnej.
Korzyści, które otrzymasz po wykupieniu szkolenia:
• Dowiesz się jak zweryfikować, czy masz obowiązek rejestracji do BDO.
• Otrzymasz praktyczną wiedzę w jaki sposób należy zarejestrować się w BDO.
• Na podstawie przykładów z życia wziętych, zobrazujemy jakie odpady wytwarzasz w swoim salonie.
• Zabezpieczysz swoje interesy jako przedsiębiorca, który zna swoje prawa i obowiązki.
• Unikniesz odpowiedzialności administracyjnej oraz karnej.
• Sprawnie przejdziesz przez poszczególne etapy tworzenia KPO oraz przekazania odpadów.
• Unikniesz wizyt w różnych urzędach w celu uzyskania informacji.
• Zamiast przejmować się aspektami prawnymi, będziesz mogła/mógł skupić się na zarabianiu pieniędzy, bez obaw o sankcje prawne.
Szkolenie prowadzi Katarzyna Rudlicka - oprócz posiadania tytułu magistra prawa oraz ukończenia studiów na kierunku zarządzanie i marketing w biznesie, jest także absolwentką szkoły kosmetycznej, dzięki czemu poznała branżę beauty od podszewki. Jest właścicielką Prawniczego Centrum Szkoleniowego Cognito, które świadczy kompleksową obsługę prawną zarówno dla przedsiębiorców, jak i konsumentów. Na co dzień współpracuje z gronem specjalistów - adwokatów oraz radców prawnych na terenie całej Polski, będących współtwórcami produktów prawnych dostępnych w ofercie. W praktyce zawodowej w sposób przystępny przedstawia trudne zagadnienia prawne prowadząc szkolenia, tworząc wzory dokumentów prawnych, udzielając porad czy też pisząc artykuły branżowe.
CZAS TRWANIA KURSU: 46'
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 127,20 PLN
Niniejsze materiały mają wyłącznie charakter informacyjny. Zawarte w nich informacje nie odnoszą się do konkretnego stanu faktycznego oraz nie mogą zostać uznane za świadczenie pomocy prawnej (w szczególności za poradę prawną, wykładnię prawa bądź konsultację prawną w jakiejkolwiek sprawie, czy też chęci jej wyrażenia). Przed podjęciem jakiejkolwiek decyzji lub działania należy skonsultować się z radcą prawnym, adwokatem bądź specjalistą w danej dziedzinie. Materiały zostały przygotowane przez Prawnicze Centrum Szkoleniowe Cognito. Stan prawny na dzień 02.01.2022r.